Weekend zeilen

Houd je van actief bezig zijn? En wil je jouw zeilvaardigheid verbeteren? Zowel volwassenen als kinderen kunnen bij De Zeilschool in Zeewolde een weekend zeilen. Voor kinderen bieden we de mogelijkheid om te overnachten. Wil je als volwassene ook overnachten? Dat is mogelijk op het RCN vakantiepark waar wij gevestigd zijn. We bieden een uitdagend programma voor zowel beginners als gevorderden.

Open-bic zeilkamp

Weekend zeilen voor kinderen

Net zoals bij onze week-zeilkampen kun je ervoor kiezen om wel of niet te overnachten tijdens je weekend zeilen. Kies je ervoor om te blijven slapen? Gezellig! Je slaapt dan in een van onze luxe tenten naast het clubhuis. Overdag geniet je van het zeilen en maak je nieuwe vrienden en vriendinnen. De boot waarin je vaart tijdens het weekend zeilen, kies je zelf! Afhankelijk van je niveau en wens kun je kiezen uit vijf van onze boten: Optimist, Open-Bic, RS-Feva XL, Polyvalk en Laser 2. Onze enthousiaste instructeurs leren je nog beter zeilen. Bij voldoende animo sluiten we het weekend zeilen af met een overheerlijke barbecue.

Weekend zeilen voor volwassenen

Dankzij onze twee programma’s – één voor beginners en één voor gevorderden – ben je ervan verzekerd dat je écht iets leert bij De Zeilschool in Zeewolde. Je leert als beginner onder andere:

• Hoe je de boot zeilklaar maakt en weer aftuigt
  • Welke krachten van de wind werken op je boot en hoe je deze kunt gebruiken
  • Hoe je van A naar B komt op het water
  • Hoe je aanlegt mét en zonder buitenboord motor
  • Welke knopen worden gebruikt aan boord en om de boot vast te leggen

Als gevorderde zeilers leer je onder andere:

• Zeildynamiek en trim, en hoe je zelfs met alleen je fok overal kunt komen
  • Lastigere aanlegmanoeuvres zoals de lagerwal manoeuvre
  • Wedstrijdzeilen en starten
  • De principes van veilig een boot voor anker leggen

En uiteraard kunnen we je nog veel meer leren. We werken volgens het CWO systeem. Meer hierover kun je hier lezen. We werken de stappen een tot en met drie stapsgewijs af. Overnachtingen kunnen geboekt worden via de website van RCN Zeewolde.

Weekend zeilen boeken

Wil jij graag een weekend zeilen of een teamuitje zeilen? Boek snel jouw zeilweekend via onze website. Eenvoudig en snel! Wil je liever eerst persoonlijk contact? Dat kan uiteraard! Wij spreken je graag telefonisch (06-12819775), mail (info@dezeilschool.nl) of Whatsapp.