Weekcursus

Een zeilcursus boeken bij De Zeilschool is ontzettend leuk. Daarnaast biedt De Zeilschool je de volgende voordelen:

✓ Je kunt bijna altijd van week of weekend wisselen.
✓ De Zeilschool hanteert gunstige annuleringsvoorwaarden.

De Zeilschool-trui

Let op: prijzen zijn per persoon. Klik voor twee personen twee keer op ‘+’. Voor drie personen drie keer op ‘+’ enzovoort.

Boek je een weekcursus voor meerdere personen? Dan ontvang je tot wel 41% korting!

Corona update: Tot nader orde kunnen er geen losse cursussen worden gegeven, omdat er geen 1,5 meter afstand tussen losse deelnemers kan worden gegarandeerd. Onder voorwaarden is een privéles wel mogelijk. Kijk hiervoor bij privéles!

Wanneer je weleens hebt gezeild, weet je dat het niet vanzelf gaat. Hoe meer ervaring je hebt, hoe beter je zeilt. Het leuke is dat je jezelf iedere keer weer kunt overtreffen door te kiezen voor een andere boot of door het aanleren van nieuwe vaardigheden. Verbeter je zeilvaardigheid en volg in de zomer een zeilcursus bij De Zeilschool in Zeewolde.

Voor beginners en gevorderden

Tijdens de zeilweek ga je iedere dag van 8:45 tot 17:45 uur het water op. Samen met maximaal drie medecursisten krijg je de hele week les in jullie eigen boot: een polyvalk. Er gaat altijd een gecertificeerde CWO instructeur mee die je met enthousiasme de fijne kneepjes van het vak leert.

Als beginner leer je onder andere:

• Hoe je de boot zeilklaar maakt en weer aftuigt
  • Welke krachten van de wind werken op je boot en hoe je dit kunt inzetten
  • Hoe je van A naar B komt op het water
  • Hoe je moet aanleggen mét en zonder buitenboord motor
  • Verschillende zeilknopen

Als gevorderde zeiler kun je goed tegelijkertijd met beginnende zeilers les nemen. Onze instructeurs creëren dan een gevarieerd programma waarbij alle cursisten worden uitgedaagd op hun eigen niveau.

Als gevorderde zeiler leer je onder andere:

• Bootcontrole bij hogere windsnelheden zonder een moment van paniek
  • Zeildynamiek, trim en hoe je zelfs met alleen je fok overal kunt komen
  • Lastigere aanlegmanoeuvres zoals de lagerwal manoeuvre
  • Wedstrijdzeilen en starten
  • De principes van veilig een boot voor anker leggen

En hiernaast kunnen we je natuurlijk nog veel meer leren! We werken volgens het CWO systeem. Lees hier de eisen van CWO een tot en met drie. Deze werken we stapsgewijs af.

Meer informatie?

Wilt u liever een weekend-, dag- of privécursus? Ook dat is mogelijk bij De Zeilschool. Wilt u voordat u boekt graag meer informatie ontvangen? Onze instructeurs staan paraat en informeren u graag. Whatsapp: +31 6 12819775.

Extra informatie

week-volwassenen