Weekendcursus

Een zeilcursus boeken bij De Zeilschool is ontzettend leuk. Daarnaast biedt De Zeilschool je de volgende voordelen:

✓ Je kunt bijna altijd van week of weekend wisselen.
✓ De Zeilschool hanteert gunstige annuleringsvoorwaarden.

De Zeilschool-trui

Let op: prijzen zijn per persoon. Klik voor twee personen twee keer op ‘+’. Voor drie personen drie keer op ‘+’ enzovoort.

Boek je een weekendcursus voor meerdere personen? Dan ontvang je tot wel 41% korting!

Weekendcursus

Corona update: Op dit moment kunnen er geen cursussen worden georganiseerd, omdat we daarbij geen 1,5 meter afstand kunnen houden. Privéles kan wel onder bepaalde voorwaarden. Kijk daarvoor bij privéles.

Houd je van actief bezig zijn? En wil je leren zeilen of je zeilvaardigheid verbeteren? Dan is een weekendcursus bij De Zeilschool echt iets voor jou! Samen met maximaal drie medecursisten vertrek je iedere dag in de Polyvalk. We verwachten je om 8:45 uur en de dag eindigt om 17:15 uur. Zo heb je de tijd om alle technieken goed onder de knie te krijgen. Er gaat altijd een ervaren CWO instructeur mee die je de fijne kneepjes van het vak leert. Geef vooraf aan wat je wilt leren, dan houden we hier uiteraard rekening mee.

Zeilweekend voor beginnende en ervaren zeilers

Je leert als beginner onder andere:

• Hoe je de boot zeilklaar maakt en weer aftuigt
  • Welke krachten van de wind werken op je boot en hoe je deze kunt gebruiken
  • Hoe je van A naar B komt op het water
  • Hoe je aanlegt mét en zonder buitenboord motor
  • Welke knopen worden gebruikt aan boord en om de boot vast te leggen

Ben je een gevorderde zeiler? Dan maken we ons programma gevarieerder waardoor ook jij uitgedaagd wordt.

Als gevorderde zeilers leer je onder andere:

• Zeildynamiek en trim, en hoe je zelfs met alleen je fok overal kunt komen
  • Lastigere aanlegmanoeuvres zoals de lagerwal manoeuvre
  • Wedstrijdzeilen en starten
  • De principes van veilig een boot voor anker leggen

En uiteraard kunnen we je nog veel meer leren. We werken volgens het CWO systeem. Meer hierover kun je hier lezen. We werken de stappen een tot en met drie stapsgewijs af.

Wil je liever een week-, dag of privécursus? Ook dat is mogelijk. Schrijf je in samen met een bekende of kom alleen. Als je nog vragen hebt, spreekt een van onze instructeurs graag met je. Dit kan per telefoon of via Whatsapp: +31 6 12819775.

Let op! Boek je met meerdere personen tegelijk? Dan wordt een weekendcursus goedkoper.

Extra informatie

weekend-volwassenen