Coronamaatregelen voor 27 jaar en ouder

Op het moment van schrijven (5 mei 2021) leven we door corona nog steeds in een anderhalve meter samenleving. Het is voor ons als zeilschool dan ook niet mogelijk om groepslessen aan te bieden voor mensen van 27 jaar of ouder. Dit omdat we in zo’n situatie mensen uit verschillende huishoudens bijeen brengen waarbij de afstand niet kan worden bewaard.

Wegens corona is er voor deze leeftijdsgroep op dit moment maar 1 soort les mogelijk, namelijk privéles. In de polyvalk mag de privéles alleen gevolgd worden door personen uit hetzelfde huishouden. Bij maximaal 3 personen uit hetzelfde huishouden kan een zeilinstructeur zoals vanouds bij u aan boord komen. De afstand kan daarbij gewaarborgd worden.

Daarnaast is het mogelijk om de instructeur mee te laten varen in een begeleidingsboot. Dit kan alleen als minimaal 1 deelnemer van de privéles een basisvaardigheid heeft (minimaal CWO-1, danwel zelfstandig in staat een boot te varen). Op deze manier kan een gezin van maximaal 5 personen deelnemen aan de privéles.

Voor de Laser-2 privéles is het mogelijk om per tweetallen in te schrijven, maximaal 3 tweetallen kunnen deelnemen aan de les. Deze tweetallen mogen uit verschillende huishoudens komen. Echter moet het tweetal zelf wel uit een huishouden bestaan.

Voor het afspreken van een les vragen we u contact op te nemen via info@dezeilschool.nl of te bellen/appen naar 06-12819775.

Je mag een privéles volgen als:

• De mensen die samen een boot besturen uit 1 huishouden komen
  • Je geen coronaklachten hebt in de 24 uur voor je privéles