Uitleg zeilboten

De Zeilschool – boten

Uitleg zeilboten

Kom jij op zeilkamp bij De Zeilschool in Zeewolde? We verwelkomen je graag. We hebben vijf verschillende boten waarin je (nog beter) kunt leren zeilen. Op basis van je leeftijd en ervaring kun je kiezen in welke boot je wilt zeilen.

Optimist boten

Optimist 7 t/m 12 jaar:

Voor de jongere kapiteins raden we de Optimist aan. Deze stabiele zeilboot is heel geschikt om goed te leren zeilen. En je kunt helemaal zelf kiezen of je alleen wilt zeilen, of samen met een kampgenootje. Uiteraard is onze instructeur altijd bij jou in de buurt en helpt je als dat nodig is.

Open-BIC 10 t/m 14 jaar:

Ben jij een ervaren zeiler? Dan is de Open-BIC echt iets voor jou. Je leert in deze boot veel beter zeilen, maar ook bepaalde knopen en trucs. Trouwens, je draagt altijd een wetsuit, dus het is geen probleem als je een keer uit de Open-BIC valt. Overigens is ons zeilwater maximaal een meter diep, dus je kunt altijd overal staan.

Laser-2 12 t/m 18 jaar:

De Laser-2 heeft een scherpe punt waardoor deze boot heel hard gaat. Het is dan ook nodig dat je al wat zeilervaring hebt, voordat je in de Laser-2 stapt. In deze zeilboot vaar je samen met een teamgenootje. Zo leer je van elkaar.

RS-Feva XL 12 t/m 18 jaar:

De RS-Feva XL heeft een scherpe voorkant en gaat hierdoor heel snel. De boot is geschikt voor beginners en gevorderden, maar we adviseren wel om jongere zeilers eerst in de Optimist of Open-BIC te laten zeilen.

Polyvalk 12 t/m 18 jaar:

Ben jij vooral op zoek naar gezelligheid tijdens jouw zeilkamp? In de Polyvalk zeil je met een instructeur en max. drie groepsgenootjes. Hierdoor leer je goed samenwerken. Voor beginnende én gevorderde zeilers biedt de Polyvalk genoeg uitdaging. Van rustige tochtjes tot achteruit varen tegen de wind in.

Kom jij op zeilkamp bij De Zeilschool in Zeewolde? Via onze website kun je eenvoudig een kamp boeken.