Privéles

Wil je graag leren zeilen in je eigen tempo? Bij De Zeilschool in Zeewolde is het mogelijk om privéles te volgen in de polyvalk. Dit kan alleen, samen of met maximaal vijf personen. Er gaat altijd een ervaren CWO instructeur mee, zodat je de fijne kneepjes van het zeilvak perfect leert.

Boek direct uw privéles:

Privéles boeken

Privéles voor beginners

Heb je nog niet eerder gezeild en wil je graag de basisvaardigheden leren? Dat is zeker mogelijk bij een privéles. Als beginner kunnen we je onder andere het volgende leren:

• Hoe je de boot zeilklaar maakt en weer aftuigt
  • Welke krachten van de wind werken op je boot en hoe je deze kunt gebruiken
  • Hoe je van A naar B komt op het water
  • Hoe je aanlegt mét en zonder buitenboord motor
  • Welke knopen worden gebruikt aan boord en om de boot vast te leggen

Privéles voor gevorderden

Ook gevorderde zeilers kunnen aankloppen voor een privéles. We passen het programma helemaal aan op jou wensen. Enkele voorbeelden van wat je kunt leren:

• Zeildynamiek en trim, en hoe je zelfs met alleen je fok overal kunt komen
  • Lastigere aanlegmanoeuvres zoals de lagerwal manoeuvre
  • Wedstrijdzeilen en starten
  • De principes van veilig een boot voor anker leggen

Tarieven privéles

We horen graag jouw wensen voor een privéles: de datum, hoeveel personen en hoeveel uur. Aan de hand hiervan kunnen we een prijs opstellen. Een privéles kost maximaal vijftig euro per uur, met een maximum van 250 euro voor acht lesuren. Let op: dit is de prijs per boot. In een boot kunnen maximaal vijf personen.
Neem minimaal 24 uur van tevoren contact met ons op, dan kunnen we een boot en instructeur inplannen.

Over De Zeilschool

Onze zeilschool is gevestigd in Zeewolde. Van het voor- tot en met het najaar staan onze enthousiaste instructeurs klaar om kinderen en volwassenen (beter) te leren zeilen. Naast een privéles kun je ook een week-weekend-, of dagcursus bij ons volgen. Heb je nog vragen of wil je een zeilles aanvragen? Neem dan contact met ons op.

Privéles boeken